Droppe til innhold

Veiledninger for Mac, iPad og iPhone

Veiledninger for Mac og iOS for iPad og iPhone som gjelder ved OsloMet.

Innhold

1. Veiledninger for macOS og iOS ved OsloMet

2. Veiledninger fra Apple.com

1. Veiledninger for macOS og iOS ved OsloMet

E-post med IMAP

  • Du kan sette opp e-post med IMAP-innstillinger - IMAP fungerer for de aller fleste e-postklienter.

Oppdatere OsloMet-passord

Når du bytter til nytt OsloMet-passord til f.eks. trådløst nett, må du også endre passord på din macOS i nøkkelringen (også kalt Keychain).

Programvareveiledninger

Dersom du har problemer med tilkobling av trådløst nettverk eduroam på OsloMet, bør du slette eduroam-profilen.

Programvareoppdatering

Tilgang utenfra

Enkelte tjenester krever tilgang via OsloMet-nettverket med VPN-tilkobling.

Trådløst nett eduroam

Utskrift ved OsloMet

2. Brukerveiledninger fra Apple.com

Håndbøker

iPhone

iPad

macOS

MacBook Air

Programvareoppdatering

For viderekomne

Du kan selv bytte og fikse alt fra minne, harddisk til batteri ved hjelp av nyttige trinn-for-trinn bildeveiledninger for Mac, iPad og iPhone: Do-it-yourself repair (fixit.com).

Apple Support

Hvis alt feiler, se produktspørsmål og teknisk informasjon – kontakt Apple eller ta kontakt med kundestøtte (apple.com).

Brukerstøtte IT (BIT) ved OsloMet kan kun hjelpe med Apple-produkter som er levert og driftet av OsloMet.

Gratis service for Apple-produkter

Vær oppmerksom på at dersom du nylig har kjøpt et Apple-produkt, gjelder AppleCare Protection Plan med gratis telefonsupport i 90 dager og med ett års begrenset garanti etter kjøpsdato.

Mer om AppleCare Protection Plan.

Har du Apple-tips?

Send e-post til BIT - emnefeltet er merket med «Apple-tips».

Kontakt IT-brukerstøtte

Oppsett av trådløst nett, e-post og utskrift

E-post :
Sted/Adresse :
Biblioteket i P48
Url :
Se åpningstider

Feil ved utskrift eller refusjon av kvote, kontakt BIT

E-post :
Url :
Meld inn sak til BIT

Tom for toner eller papir på skriver?

Url :
Kontakt resepsjon eller bibliotekene

Hjelp med Canvas?

Url :
Kontakt Canvas-hjelp på ditt fakultet

Glemt passord?

Url :
Bestill nytt passord

Kontakt BIT ved andre IT-problemer

Telefon :
67 23 55 55
E-post :
Sted/Adresse :
Pilestredet: SG29, inngang Falbesgate 1. Kjeller: 2. etasje, rett over resepsjonen.
Tidspunkt/Åpningstid :
Telefontid: Mandag til torsdag kl. 08-15.45 (fredag til 15.00). Besøkstid: Mandag-fredag kl. 09-15
Url :
Meld inn sak til BIT

IKT-driftsmeldinger

Url :
Se alle IKT-driftsmeldinger

Gi din tilbakemelding!

Url :
Hvor fornøyd er du med tjenestene BIT leverer? Svar her!