Droppe til innhold

Begrunnelse for karakter

Fremgangsmåte for å be om begrunnelse for en eksamenskarakter.

Hvordan ber jeg om begrunnelse for karakter?

Hvis du ønsker begrunnelse for eksamenskarakteren din, må du bruke nettskjemaet gjeldende for ditt studiested. Krav om begrunnelse behandles på ditt fakultet.

Frister

Ved skriftlig eksamen må du sende inn krav om begrunnelse innen en uke etter karakteren ble kunngjort. Karakterer kunngjøres i Studentweb, innen tre uker etter eksamen. 

Hvis du ønsker begrunnelse for muntlige og praktiske eksamener, må du ta kontakt med sensoren eller faglæreren din umiddelbart etter at karakteren er gjort kjent.

Når får jeg begrunnelsen?

Du får normalt begrunnelsen innen to uker etter du har bedt om den. I begrunnelsen redegjøres det for karakteren din med vurdering av dine prestasjoner.

Begrunnelsen gis enten muntlig eller skriftlig. Dette er det sensoren som velger.

Eksamenskontoret Pilestredet

Eksamenskontoret Pilestredet

Telefon :
67 23 50 10
E-post :
Sted/Adresse :
Pilestredet 46, 1. etasje.
Postadresse :
OsloMet – storbyuniversitetet, Seksjon for eksamen og studieadministrative systemer. Postboks 4, St. Olavs plass, 0130 Oslo
Tidspunkt/Åpningstid :
Eksamenskontoret i P46 er bemannet alle hverdager, 09.00-12.00. Telefon og e-post: man. - fre. kl. 09.00 - 15.00.
Sommer 2018:
Kontor og telefon er stengt 25/6-25/7. Svarer på e-post.

Servicetorget Kjeller

Servicetorget Kjeller

Telefon :
67 23 84 85 /67 23 84 83
E-post :
Sted/Adresse :
Kunnskapsveien 55
Tidspunkt/Åpningstid :
08.00-15.00
Juli 2018:
Hele juli er det stengt for studenter på Kjeller. Men husk at alle OsloMet-studenter også er velkomne i Pilestredet gjennom sommeren. Spesielt i Pilestredet 32, 35 og 48 er det et godt tilbud med biblioteker og lesesaler. Husk adgangskort og kode.