Skip to Content

Endringer under oppholdet

Dette må du huske på under oppholdet ditt.

1. Semesterregistrer deg ved OsloMet

Du er fremdeles student ved OsloMet når du reiser på utveksling, og du må derfor betale semesteravgift og semesterregistrere deg som vanlig. Du skal dog ikke betale kopiavgift og materialavgift. Les mer om semesterregistrering. 

 

2. Endre kontaktinformasjon i StudentWeb

Registrer din nye kontaktinfo i StudentWeb så snart dette er klart. Din utenlandske adresse registreres i feltet «Semesteradresse». Bruk feltet «Hjemmetelefonnummer» til eventuelt utenlandsk mobilnummer og la ditt norske mobilnummer bli stående i feltet «Mobilnummer». I feltet «Privat epostadresse» registreres den e-posten du bruker aktivt gjennom oppholdet (privat e-post, OsloMet-student e-post eller vertsinstitusjonens student e-post). Dette er viktig for at OsloMet skal kunne nå deg i en eventuell nødsituasjon.

 

3. Meld fra om endringer i opplegget ditt

Alle endringer må godkjennes av OsloMet. Dersom du for eksempel ikke får tatt emnene du skulle og må bytte emner, må du melde fra til internasjonal koordinator på fakultetet ditt.

Dersom du ønsker å forlenge oppholdet ditt, må du melde fra til internasjonal koordinator så tidlig som mulig og senest innen 15. februar / 15. september. Ikke alle studieprogram har denne muligheten.

Dersom du innvilges en forlengelse, må du sørge for å gå godkjent fag i ny Learning Agreement. Du må deretter ta kontakt med vertsinstitusjonen din for videre søknadsprosess der.

Kontakt oss

Har du spørsmål om utveksling? Vi kan hjelpe deg!